in

Cum sa reduci zaharul din alimentatia copilului tau

Ai grija de sanatatea copilului tau

Conform cercetarilor, copiii manaca aproape de 3 ori mai mult zahar decat este recomandat – ceea ce dauneaza atat sanatatii lor immediate, cat si pe termen lung. Cu cateva mici schimbari, copiii pot fi incurajati sa manance sanatos si sa consume mai putin zahar pentru a fi sanatosi si la varsta adulta.

De ce este o problema consumul de zahar?

Cercetarile arata ca, in medie, copiii consuma pe zi cel putin 3 gustari nesanatoase si bauturi zaharoase in timp ce, o treime consuma 4 sau mai multe gustari. Rezultatul general indica faptul ca, cei mici au aproape de 3 ori mai mult zahar in organism decat ar trebui.

Jumatate din consumul de zahar provine de la sucurile zaharoase si gustarile nesanatoase, precum prajiturile si biscuitii. Anual, fiecare copil consuma in medie 400 de biscuiti, mai mult de 120 de prajituri, chifle si produse de patiserie, 100 de portii de dulciuri, aproape 70 de batoane de ciocolata si inghetata.

De ce zaharul poate fi rau pentru copii?

Prea mult zahar poate duce la acumularea de grasimi nesanatoase in jurul organelor noastre. Aceasta grasime, pe care nu o putem vedea din cauza faptului ca se afla in jurul organelor, poate provoca cresterea in greutate si boli grave pe viitor, precum bolile de inima, diabet de tip 2 si unele forme de cancer. Consumul excesiv de zahar poate provoca, de asemenea, carii dentare.

Cat zahar poate consuma copilul meu?

Cantitatile maxime zilnice de zahar adaugat sunt:

  • 4-6 ani: 5 cuburi de zahar (19 grame);
  • 7-10 ani: 6 cuburi de zahar (24 grame);
  • Peste 11 ani: 7 cuburi de zahar (30 grame)

Cum reduc consumul de zahar din alimentatie?

Alegerea fructelor si legumelor in locul gustarilor dulci este o modalitate excelenta de a reduce aportul de zahar din alimentatie.

Gustari de 100 de calorii

Daca cumparati gustari ambulate pentru copiii dvs., aplicati acest sfat util: cautati gustari cu 100 de calorii (maxim 2 gustari).

Cateva exemple de gustari care au 100 de calorii:

  • salata de fructe;
  • legume tocate si hummus;
  • o clatita;
  • jeleuri fara zahar;

Cum stiu ce gustari sa cumpar atunci cand sunt la cumparaturi?

Produsele pe care le gasiti pe rafturile magazinelor au mentionat pe eticheta numarul de calorii incluse.

Fructe si legume

Fructele si legumele proaspete contin vitamine si minerale si sunt o buna sursa de fibre. Acestea sunt ideale si pentru a le pune la pachet.

Iata cateva sfaturi pentru a va convinge copiii sa inlocuiasca gustarile pline de zahar cu fructe si legume:

  • incercati sa aveti in casa un castron cu fructe la care copiii sa poata ajunge cu usurinta atunci cand le este foame;
  • incercati sa aveti mereu in frigider diverse legume (morcov, castravete, ardei) pe care copiii le pot manca singuri;
  • impachetati o gustare – atunci cand mergeti afara cu cei mici, luati cu voi cateva fructe sau legume.

Ti-a placut articolul? Voteaza!

Cele mai frumoase cladiri zgarie-nori din lume

10 lucruri pe care corpul tau le face atunci cand dormi