in

Pomelo: 9 Beneficii pe care le are asupra sanatatii

Are un gust asemanator cu grepfruitul, dar este mai dulce. Contine mai multe vitamine, minerale si antioxidanti care il fac un plus sanatos in dieta ta.

Pomelo
Pomelo

Pomelo este o fruct citric asiatic mare, care este se aseamănă grepfrutul. Are o formă de lacrimă, iar interiorul este verde sau galben și coaja groasă și de culoare galben pal. Poate crește la dimensiunea unui cantalup (pepene galben dulce) sau mai mare.

Are un gust asemănător cu grepfrutul, dar este mai dulce. Conține mai multe vitamine, minerale și antioxidanți care îl fac un plus sănătos în dieta ta.

Iată 9 beneficii pe care pomelo le are asupra sănătații, inclusiv cum să-l adăugați cu ușurință în dieta voastra.

1. Foarte hranitor

Pomelo conține o varietate de vitamine și minerale și este o sursă excelentă de vitamina C.

Un pomelo decojit (aproximativ 610 grame) conține:

Calorii: 231

Proteine: 5 grame

Grăsime: 0 grame

Carbohidrați: 59 grame

Fibră: 6 grame

Riboflavină: 12,6% din valoarea zilnică

Tiamina: 17,3% din valoarea zilnică

Vitamina C: 412% din valoarea zilnică

Cupru: 32% din valoarea zilnică

Potasiu: 28% din valoarea zilnică

Un singur fruct menține câteva zile aportul necesar de vitamina C. De asemenea este un puternic antioxidant care stimulează imunitatea și care ajută la prevenirea daunelor celulare ce provin din compuși nocivi numiți radicali liberi.

Pomelo este, de asemenea, bogat în alte vitamine și minerale, inclusiv potasiu, care ajută la reglarea echilibrului de lichide și a tensiunii arteriale.

Mai mult, pomelo conține alte câteva vitamine și minerale în cantități mai mici.

Pomelo este deosebit de bogat în vitamina C și potasiu și conține alte câteva vitamine și minerale, precum proteine și fibre.

2. Plin de fibre

Un pomelo oferă 6 grame de fibre. Majoritatea oamenilor ar trebui să urmărească să obțină cel puțin 25 de grame de fibre pe zi, astfel încât fructul să reprezinte o modalitate excelentă de a ajuta să ne luăm aportul zilnic necesar.

Este deosebit de bogat în fibre insolubile, care ajută la prevenirea constipației. Fibra dietetică servește, de asemenea, ca sursă de hrană pentru bacteriile sănătoase din intestinul dvs. În plus, fibra din fructe, precum cea din pomelo, are rol în fortifierea oaselor, menținerea greutății pe termen lung, îmbunătățirea sănătății intestinului și a creierului și un risc scăzut al bolilor cronice.

Un pomelo conține 6 grame de fibre. Fibrele pot ajuta la reglarea scaunelor, la hrănirea bacteriilor intestinale sănătoase și la promovarea stării de bine în general.

3. Poate ajuta la pierderea in greutate

Pomelo te poate ajuta să slăbești. Un pomelo decojit (aproximativ 610 grame) conține 230 de calorii, ceea ce reprezintă un număr relativ redus pentru volumul atât de mare fructului.

Mâncând multe astfel de alimente cu un conținut scăzut de calorii vă poate ajuta să vă mențineți silueta.

Mai mult, pomelo conține proteine și fibre ce păstrează senzația de sațietate pentru mult timp.

Atât alimentele care conțin proteine, cât și fibre ajută la inducerea stării de sațietate. Astfel, v-ar putea fi mai ușor să reduceți consumul de calorii și să pierdeți în greutate.

Fructele pomelo au calorii relativ reduse raportate la dimensiunea sa și conțin proteine și fibre – ce te pot ajuta să te simți plin mai mult timp.

4. Bogat in antioxidanti

Pomelo este plin de antioxidanți, care pot ajuta la prevenirea și inversarea daunelor celulare cauzate de radicalii liberi. Radicalii liberi sunt compuși care se găsesc în mediu și în alimente. Ei pot cauza probleme de sănătate și boli cronice atunci când se acumulează în corpul tău la niveluri ridicate.

Pomelo nu numai că are peste 400% din DV pentru vitamina C, un puternic antioxidant, dar cuprinde și mulți alți compuși antioxidanți.

Principalii antioxidanți din pomelo sunt naringenina și naringina, ambele fiind întâlnite în fructe citrice.În plus, pomelo conține licopen, un antioxidant antiinflamator care este prezent și în roșii.

Multe dintre beneficiile pe care le are pomelo, cum ar fi proprietățile lui anti-îmbătrânire și păstrarea sănătății inimii, sunt creditate pentru conținutul ridicat de antioxidanți.

Pomelo conține niveluri ridicate de antioxidanți, inclusiv vitamina C, naringenină, naringină și licopen, care pot oferi diverse beneficii sănătății.

5. Poate stimula sanatatea inimii

Pomelos poate stimula sănătatea inimii prin reducerea nivelului de colesterol și trigliceride, două grăsimi din sânge care sunt legate de bolile de inimă.

Un studiu de 21 de zile pe șobolani a descoperit că suplimentarea cu extract concentrat de pomelo reduce nivelul de trigliceride cu până la 21%, colesterolul total cu până la 6% și colesterolul LDL (rău) cu până la 41% .

Un alt studiu a menționat că pomelo poate reduce aceste grăsimi din sânge împiedicând colesterolul din alimente să fie complet absorbit în organism.

Cu toate acestea, este nevoie de mai multe cercetări la oameni pentru a stabili o legătură între fructele pomelo și sănătatea inimii.

Rețineți că ar trebui să evitați pomelo dacă luați medicamente cu statină pentru nivelul ridicat de colesterol.

La fel ca grepfruturi, pomelo conține compuși numiți furanocoumarine, care pot afecta metabolismul statinelor.

S-a dovedit că extractul de pomelo reduce nivelul de grăsime din sânge în studiile realizate pe animale, dar este nevoie de mai multe cercetări la om. Dacă luați un medicament cu statină, ar trebui să evitați pomelo.

6. Poate avea proprietati anti-imbatranire

Datorită conținutului ridicat de antioxidanți, pomelo poate avea efecte de anti-îmbătrânire.

Antioxidanții, inclusiv vitamina C, pot ajuta la prevenirea afectării pielii cauzate de radicalii liberi nocivi, ajutându-vă să mențineți un aspect mai tânăr.

Pomelo poate scădea, de asemenea, formarea glicarelor avansate finale (AGE), care sunt cauzate de nivelurile ridicate de zahăr din sânge.

AGE-urile pot contribui la procesul de îmbătrânire prin determinarea decolorării pielii, circulației deficitare și a problemelor de vedere și de rinichi – în special la persoanele cu diabet zaharat tip 2.

Cu toate acestea, un studiu de eprubetă a descoperit că extractul de pomelo a scăzut semnificativ cantitatea de AGE care s-au format după expunerea la zahăr.

Mai mult decât atât, uleiul esențial din coaja de pomelo este bogat în antioxidanți și poate scădea producția de melanină la nivelul pielii, contribuind la prevenirea decolorării și a petelor solare.

Pomelo poate avea proprietăți anti-îmbătrânire datorită conținutului său de antioxidanți și capacității de a reduce formarea AGE-urilor.

7. Poate fi antibacterian si antifungic

Pomelo poate avea și proprietăți antibacteriene și antifungice, deși majoritatea cercetărilor asupra acestor efecte au folosit uleiuri esențiale obținute din coajă de pomelo.

Într-un studiu de eprubetă, uleiul esențial de pomelo a încetinit creșterea bacteriilor pe lentilele de contact moi.

Un alt studiu a observat că uleiul esențial de pomelo a omorât Penicillium expansum, o ciupercă care poate produce o neurotoxină dăunătoare, mult mai eficient decât uleiurile de portocale, tei sau lămâie.

În timp ce fructul în sine se poate lăuda cu unele dintre aceste proprietăți antibacteriene și antifungice, este nevoie totuși de mai multe cercetări.

Deoarece uleiurile esențiale sunt foarte concentrate, nu ar trebui să le ingerați. Ele trebuie să fie diluate corespunzător înainte de a le aplica pe piele.

Uleiurile esențiale de pomelo sunt antibacteriene și antifungice. Cu toate acestea, este nevoie de mai multe cercetări pentru a înțelege dacă fructele oferă aceste beneficii.

8. Poate combate celulele canceroase

De asemenea, Pomelo poate ajuta la uciderea celulelor canceroase și la prevenirea răspândirii cancerului.

Un studiu realizat la șoareci a descoperit că extractul de coajă de pomelo a suprimat creșterea tumorii, a sporit sistemul imunitar și a ucis celulele canceroase.

Un studiu similar a observat că un extract obținut din frunze de pomelo a ucis celulele canceroase ale pielii la șoareci.

În plus, naringenina – unul dintre principalii antioxidanți din pomelo – s-a dovedit că ucide celulele canceroase de prostată și pe cele pancreatice și poate încetini și răspândirea cancerului pulmonar.

Cu toate acestea, este nevoie de mai multe cercetări la oameni pentru a înțelege pe deplin efectul pomelo asupra cancerului.

În cele din urmă, este important să ne amintim că fructele pomelo conțin cantități mult mai mici din acești compuși potențiali care pot cauza cancer, decât formele concentrate utilizate în studii.

Extrasul din cojile și frunzele de pomelo s-a dovedit că ucide celulele canceroase și împiedică răspândirea cancerului în studiile de eprubetă. Cu toate acestea, este nevoie de mai multe cercetări la oameni pentru a înțelege modul în care fructele pomelo afectează cancerul.

9. Usor de adaugat in dieta

Pomelo este un fruct foarte ușor de adăugat la dieta ta.

Este posibil să puteți cumpăra pomelo proaspăt de la o piață locală din Asia, iar pomelo uscat este disponibil online.

Deși pomelo uscat este utilizat în mod obișnuit pentru a face deserturi sau este mâncat precum bomboanele în unele țări din Asia, este mult mai bogat în calorii și în zahăr adăugat, decât pomelo proaspăt.

Pentru a decoji pomelo, tăiați un centimetru de la capătul ascuțit al fructului. Apoi tăiați mai multe crestături de 2,5 cm lungime în coaja groasă din jurul diametrului său. Desprindeți coaja folosind aceste crestături.

După decojire, puteți împărți cu ușurință fructele rămase în secțiuni. Ca și alte citrice, fructele pomelo sunt separate în secțiuni de o membrană subțire, albă, fibroasă – numită pith – care face ușor să se desprindă.

Pomelo poate fi mâncat de la sine ca gustare sau folosit ca substitut pentru alte citrice din rețete. De asemenea, aduce un plus excelent folosit în salate.

Pomelo este ușor de cojit și poate fi mâncat simplu sau poate fi utilizat în rețete. Pomelo uscat conține mai mult zahăr și calorii decât pomelo crud.

Concluzii

Pomelo este un fruct extrem de hrănitor, cu un conținut scăzut de calorii și plin de vitamine, minerale și antioxidanți. De asemenea, conține fibre și proteine, care vă pot ajuta să vă mențineți sațietatea mai mult timp.

Deși are multe beneficii potențiale, este nevoie de mai multe cercetări la oameni pentru a înțelege pe deplin efectele sale asupra sănătății.

Per total, fructul pomelo este un plus sănătos în dieta ta.

Ti-a placut articolul? Voteaza!

Espressor automat sau manual? Vezi ce ti se potriveste!