in

10 „Superalimente” pe care sa le consumi zilnic pentru o sanatate optima

Mentineti sanatatea in fiecare zi cu o alimentatie sanatoasa, compusa din fructe si legume

Afinele sunt un antioxidant de top

Rugati cinci experti in nutritie sa va ofere o lista cu „superalimentele” lor preferate si rezultatele vor varia, dar vor si coincide. Motivul pentru acest lucru este ca fiecare aliment ofera ceva diferit si de mare folos organismului vostru.

Un singur aliment de pe lista ar putea reprezenta o sursa bogata de proteine sau fibre, dar poate sfarsi, totodata, in a fi slab in vitamine si minerale. Un alt „superaliment” ar putea fi incarcat cu antioxidanti pentru combaterea bolilor, dar poate fi si lipsit, in mare parte, de proteine.
Consumand o varietate mare de fructe si legume si alte alimente bogate in vitamine este cea mai sigura metoda de a va asigura sanatatea optima.


Incercati sa consumati urmatoarele alimente zi de zi si veti acoperi toti nutrientii necesari.

1. Afinele sunt un antioxidant de top

Afinele sunt un antioxidant de top

Intr-un studiu asupra fructelor si legumelor s-a descoperit ca afinele contin mai multi antioxidanti decat peste 40 dintre competitorii lor. Aceasta descoperire plaseaza afinele in topul listei pentru combaterea cancerului, a bolilor de inima, a dementei si a degenerarii maculare.

De asemenea, afinele te apara si impotriva infectiilor tractului urinar.

Afinele sunt, de asemenea, bogate in apa, oferind hidratare pielii si celulelor corpului. Mancand jumatate de cana de afine ar compensa o portie de fructe si legume pe zi.


2. Ovaz pentru aportul de fibre

Ovăz pentru aportul de fibre

Ovazul are un continut ridicat de fibre solubile si este legat de scaderea tensiunii arteriale si a nivelului general de colesterol. Ovazul este un carbohidrat bun si este bogat in beta-glucan. Beta-glucanul este o fibra solubila puternica care ajuta la incetinirea digestiei zaharului si la mentinerea nivelului de zahar din sange sub control.

Ovazul este, de asemenea, o sursa excelenta de proteine vegetale de calitate, care ajuta la cresterea si repararea muschilor.

Fiecare jumatate de cana este echivalentul unei portii mari de 10 grame. Consumul de faina de ovaz este sustinut de multe studii pentru reducerea riscului bolilor de inima.

Energizeaza-ti ziua si corpul consumand un bol de ovaz – micul dejun este, pe deoparte, o masa excelenta inainte sau dupa antrenament.


 

3. Un mar pe zi tine doctorul departe

Un măr pe zi ține doctorul departe

Cercetarile ar putea, de fapt, sa confirme ca „un mar pe zi il tine pe medic departe”.
Merele sunt incarcate cu antioxidantii quercetina si catechina, care ne protejeaza celulele si contribuie la reducerea riscului de cancer si a bolilor de inima.

Este recomandat ca marul sa fie consumat cu tot cu coaja, deoarece acesta contine mai multi nutrienti si fibre.

Marul si coaja acestuia au un continut de fibre mai ridicat decat multe alte fructe, iar acestea te vor ajuta la pierderea in greutatea prin sporirea satietatii. Pe langa beneficiile pe care le are asupra sanatatii, merele reprezinta o sursa de energie si sunt si foarte gustoase.


 

4. Ceaiul verde accelereaza metabolismul

Ceaiul verde accelerează metabolismul

Ceaiul verde contine o mare cantitate de antioxidanti. Valorile sale antioxidante sunt dovedite a fi mai mari decat cele pe care le gasim in fructe si legume.

Ceaiul verde contine doze mari de catechina, un antioxidant care previne deteriorarea celulelor din organism.

Catechina este indicata pentru reducerea inflamatiei in organism, despre care se spune ca ar contribui la ameliorarea bolilor. Acest antioxidant puternic reduce tensiunea arteriala si scade riscul bolilor de inima.

De asemenea, ceaiul verde a fost dovedit ca poate ameliora formarea placilor amiloide ce distrug celulele nervoase din creier care pot conduce la boala Alzheimer. Ceaiul verde este folosit, de asemenea, pentru accelerarea metabolismului care ajuta la pierderea in greutate.


 

5. Semintele de in macinate reduc inflamatia

Semințele de in măcinate reduc inflamația

Semintele de in nu sunt numai o sursa buna de fibre, dar sunt si incarcate cu acid alfa-linolenic. Acidul alfa-linolenic este un acid gras esential indicat pentru a reduce inflamatia in organism.

Semintele de in contin si lignani, un tip de compus vegetal, cunoscut sub numele de polifenol. Acesti precursori contribuie la reducerea ratelor anumitor tipuri de hormoni asociati cancerului.

Alte proprietati anti-inflamatorii ale semintelor de in au fost utile pentru tratarea acneei si astmului. Inul macinat este o sursa excelenta de fibre si ajuta la ameliorarea problemelor digestive. Seminta de in este densa in nutrienti si o sursa bogata de grasimi sanatoase.


6. Iaurtul imbunatateste bacteria buna (gut bacteria)

Iaurtul îmbunătățește bacteria bună (gut bacteria)

Iaurtul este cunoscut pentru bacteriile sale probiotice, benefice. Iaurtul este dovedit a reduce cresterea bacteriilor daunatoare din tractul digestiv. De asemenea, ajuta la mentinerea nivelului de ph stabil in organism.

Consumul de iaurt este indicat pentru a ne stimula sistemul imunitar si pentru a ne oferi protectie impotriva bolilor, precum cancerul.

Probioticele pot ajuta in cazul infectiilor cu micoze vaginale, boli inflamatorii intestinale, ulcere si infectii ale tractului urinar.
Iaurtul este, de asemenea, o sursa excelenta de calciu si proteine pentru intarirea oaselor. Nu toate iaurturile sunt create prin acelasi proces. Pentru a verifia daca iaurtul este sanatos, cautati dupa eticheta „culturi vii si active” pentru a va asigura ca are in componenta probiotice. Se recomanda, de asemenea, consumul de soiuri simple fara exces de zahar.


7. Brocoli este regele antioxidantilor

Brocoli este regele antioxidanților

Brocoli este unul dintre cei mai puternici antioxidanti din cutia noastra de instrumente dietetice. Brocoli ne protejeaza organismul impotriva cancerului si se situeaza in partea de sus a listei de alimente.

Brocoli ofera o valoare nutritiva ridicata, cu un cost caloric scazut si este cel mai nutritiv dintre „superalimentele” vegetale.

Cercetarile au numit brocoli regele prevenirii cancerului. Cercetarile au aratat ca brocoli contin compusi de sulf care stimuleaza productia de enzime detoxifiante. Aceste enzime pot ataca compusii cauzatori de cancer.
In plus, brocoli imbunatateste sistemul imunitar, sustine sanatatea cardiovasculara, edifica oasele si combate defectele la nastere.


8. Ulei de masline pentru sanatatea inimii

Ulei de măsline pentru sănătatea inimii

Uleiul de masline este considerat o grasime dietetica sanatoasa si a fost indicat pentru a reduce riscul de boli de inima. Grasimea primara gasita in uleiul de masline este compusa din acizi grasi monosaturati. S-a demonstrat ca acesti acizi grasi monosaturati scad colesterolul si contribuie la stabilizarea coagularii sangelui.

Uleiul de masline are rolul de a pastra controlul zaharului din sange. Cercetarile au aratat ca aduce un mare beneficiu celor care sufera de diabet de tip 2.

Uleiul de masline contine antioxidanti numiti fenoli ce pot preveni acumularea de colesterol in peretii arterei. Pentru cele mai bune valori nutritive, uitati-va dupa uleiuri de masline „virgine”, „extra-virgine” sau „presate la rece”.
Doza recomandata este o lingura pe zi pentru a aduce beneficii sanatoase inimii.


 

9. Fasolea este mancarea creierului

Fasolea este mâncarea creierului

Fasolea este o sursa excelenta de fibre solubile si un carbohidrat bun de consumat zilnic. Fibra solubila ajuta inima prin absorbtia colesterolului inainte de a avea sansa de a ramane pe peretele arterei. Colesterolul este apoi eliminat prin functiile normale ale corpului. Studiile arata ca atunci cand consumam fibre solubile ridicate se poate reduce colesterolul cu 10 pana la 15 la suta si este cunoscuta drept remediu pentru a reduce bolile de inima.

Fasolea neagra contine antocianine, compusi antioxidanti demonstrati ca imbunatatesc functia creierului.

Acestea contin cel mai mare grad de proteine vegetale, dar trebuie combinate cu un bob, precum orezul brun, pentru a crea o proteina „completa”.


10. Scortisoara este un condiment vindecator

Scorțișoara este un condiment vindecător

Studiile au aratat ca scortisoara regleaza nivelul zaharului din sange la persoanele care sufera de diabet.

Scortisoara este indicata, de asemenea, sa aiba proprietati antibacteriene, antiparazitare si anti-fungice.

In plus, este bogata in mangan, fier, calciu si fibre benefice pentru organism. Beneficiile pentru sanatate ale acestui „supercondiment” continua sa fie dezvaluite prin studii in curs de desfasurare, insa, in medicina traditionala, sunt folosite de mult timp.



Ti-a placut articolul? Voteaza!

10 insule din Grecia cu plaje uimitoare

7 beneficii ale cartofilor violet

7 beneficii ale cartofilor violet