in

10 sfaturi pentru a-ti adormi copiii mai usor

Iata 10 sfaturi utile pentru a castiga lupta cu somnul

10 sfaturi pentru a-ti adormi copiii mai usor

Dormiti mai mult – sfaturi pentru intreaga familie.

Somnul nu este o problema doar pentru adulti; si copiii au probleme atunci cand vine vorba sa adoarma. Si, de obicei, parintii stau cu ei in astfel de momente. Ora de culcare poate deveni o problema atunci cand cei mici nu respecta ora de somn.

Iata 10 sfaturi utile pentru a castiga lupta cu somnul.

#1 Setati ora de culcare individualizat

Scolarii au nevoie de 9-11 ore de somn in fiecare noapte, dar exista o varietate a nevoilor si modelelor de somn. Majoritatea copiilor au modele care nu se schimba, indiferent ce faci. Un copil care se trezeste devreme va continua sa se trezeasca devreme chiar daca se pune la somn tarziu iar un copil care sta treaz pana tarziu in noapte nu va adormi pana cand corpul nu simte nevoia de somn. Trebuie sa stiti de cate ore de somn are nevoie copilul dvs. pentru se trezi odihnit si setati o ora potrivita pentru culcare.

#2 Setati ora de trezire

Daca stiti cat trebuie sa doarma copilul dvs. si la ce ora merge la somn, este simplu sa setati ora zilnica de trezire. Este foarte bine sa va lasati copilul sa doarma putin mai mult in weekend si in perioada vacantelor, dar rezultatul poate fi o noapte luna si nedormita. Incercati sa nu depasiti programul de somn si cel de trezire cu mai mult de o ora, in fiecare zi.

#3 Creati o rutina inainte de ora de culcare

Rutinele sunt importante in special pentru infanti, copii mici si prescolari. Facand lucruri specifice inainte de culcare, cum ar fi o baie sau o poveste, semnaleaza copilului ce urmeaza. Este reconfortant si relaxant sa stii ceea ce urmeaza – corpul copilului poate incepe automat sa devina somnoros la inceputul rutinei.

#4 Stingeti televizorul cu cel putin 2 ore inainte de culcare

Numeroase cercetari au aratat faptul ca lumina de la televizor, telefon sau calculator poate interfera cu producerea hormonului melatonina. Melatonina este o componenta importanta a ciclurilor de veghe. Cand nivelurile de melatonina sunt la cel mai ridicat nivel, majoritatea oamenilor sunt adormiti si gata pentru culcare. Doar o jumatate de ora de privit la televizor sau la un alt tip de ecran poate perturba suficient de mult cat sa il tina pe copil treaz inca 2 ore. Ideal ar fi sa nu aveti un televizor in dormitor sau macar asigurati-va ca toate ecranele sunt stinse atunci cand se apropie ora de culcare.

#5 Reduceti stresul inainte de ora de culcare

Un alt hormon care joaca un rol important in somn este cortizolul, cunoscut si sub numele “hormonal stresului”. Cand nivelul cortizolului este ridicat, copilul nu va putea sa se culce. Pastrati o atmosfera linistita inainte de culcare. Acest lucru poate ajuta la evitarea excesului de cortizol in organismul copilului dvs.

#6 Creati un mediu care induce somnul

In timp ce un animal de plus poate face somnul copilului mai usor, prea multe jucarii pot ingreuna somnul. Lenjeria de pat moale, lumina difuza si linistea pot ajuta copilul sa faca diferenta dintre zi si noapte, si il ajuta sa adoarma.

#7 Asigurati-va sa aveti in camera temperatura potrivita

Ciclul de somn al copilului nu depinde doar de lumina (sau de lipsa acesteia). Conteaza, de asemenea, si temperatura din camera. Niveluri de melatonina ajuta la reglarea temperaturii corpului necesare in timpul somnului, dar puteti ajuta la reglarea temperaturii corpului si din exterior. Nu il imbracati prea gros pe copil si nici nu setati o temperatura foarte ridicata in camera; temperatura obisnuita (sau chiar putin mai rece) este ideala pentru un somn linistit si profund.

#8 Protejati-l impotriva temerilor

Il loc sa il feriti pe cel mic de temerile pe care le are este mult mai bine sa le infruntati. Puteti cumpara o jucarie speciala care sa stea de paza noaptea sau puteti cumpara un “spray impotriva monstrului” pe care sa il folositi inainte de culcare.

#9 Renuntati sa puneti accentul pe somn

La fel ca adultii, copiii pot avea probleme atunci cand vine vorba sa isi relaxeze creierul in timpul somnului. In loc sa cresteti anxietatea, insistand ca este timpul pentru somn, luati in considerare sa va concentrate mai mult pe ideea de relaxare si de calmare a corpului copilului dvs.

#10 Fiti atenti daca apar tulburari de somn

Daca, in ciuda celor mai bune eforturi, copilul vostru, continua sa aiba probleme cu somnul sau are cosmaruri, este cazul sa discutati cu medicul pediatru despre preocuparile voastre.

Ti-a placut articolul? Voteaza!

Cele mai bune 8 Water Park-uri din Europa in 2019 – potrivite pentru intreaga familie

10 sfaturi pentru a-ti adormi copiii mai usor

10 sfaturi pentru a-ti adormi copiii mai usor – VIDEO