in ,

Lucrezi de acasa? 4 sfaturi pentru a ramane productiv

COVID-19a fortat mai multe companii sa isi trimita angajatii sa lucreze de acasa. Pentru multi, lucratul de acasa este o noua realitate si dureaza pana se obisnuiesc cu ea. Mai jos sunt cateva sfaturi pentru a lucra de acasa de la echipa Google Primer pentru a te ajuta sa te descurci cat mai bine in aceasta situatie.

Fie ca lucratul de acasa este facut din dorinta proprie sau din necesitate, acesta vine cu beneficiile lui, cum ar fi evitarea drumului pana la srviciu si inapoi acasa. Dar de asemenea, inseamna ca va trebui sa te auto-motivezi si sa folosesti timpul la maxim ca si cum ai fi la birou.

Mai jos poti regasi 4 sfaturi pentru a te mentine productiv si colaborativ atunci cand lucrezi de acasa.

Satbilirea unui spatiu de lucru dedicat poate ajuta sa ii spuna creierului tau ca esti in locul potrivit pentru a lucra productiv.

Sfat 1: Creaza trigere de „munca” pentru creierul tau

Atunci cand lucrezi intr-un birou birou, rutina zilnica de a te pregati pentru a merge la serviciu iti ajuta creierul sa fie pregatit pentru ziua in curs. atunci cand lucrezi de acasa, iti poti crea trigere „start the day” care iti pregatesc capul pentru a lucra in acelasi ritm, la fel ca si exercitiile, cititul stirilor sau facutul cafelei.

Un spatiu de lucru poate fi cheia. daca te asezi la birou si poti fi productiv de oriunde, este excelent. daca ai nevoie de o structura mai mare, stabilirea unui spatiu de lcuru – indiferent ca este o camera separata, un birou echipat complet sau doar un colt pe masa din bucatarie – iti poate ajuta creierul sa proceseze ca este intr-un spatiu in care poate sa lucreze productiv si fara distragerea atentiei.

Despre distragerea atentiei: este cea mai mare provocare atunci cand lucrezi remote. pentru a-ti tine creierul concentrat, evita sa ai activitati care nu tin de munca in timpul alocat lucrului. De exemplu: propune-ti un alt timp in care sa pui rufele la spalat in loc sa o faci in timp ce termini o prezentare pe care o ai de terminat.

Sfat 2: Ramai motivat cu o lista de taskuri

O simpla lista de taskuri de rezolvat poate face minuni pentru a te tine organizat, motivat si productiv atunci cand lucrezi de acasa. In timp ce iti creezi lista, gandeste-te la obiective mari pe termen lung cum ar fi sa termini un proiect dar si la obiective mai mici cum ar fi sa termini un task care duce la acel obiectiv major. Verificarea obiectivelor mici te lasa sa vezi cum progresezi, ce iti da un boost pozitiv pe parcursul zilei. Munca este mai usor de facut atunci cand nu este un task cu un obiectiv urias.

Cel mai bine este sa scrii lista in loc sa o tii minte doar in capul tau. Astfel, nu este necesar sa retii mereu ce anume ai de facut si placerea de a taia taskurile de pe hartie te poate face sa ramai motivat.

Sfat 3: Fa-ti un program pentru orice

Mnca de acasa presupune un program similar cu un job la birou, cu exceptia faptului ca tu singur iti tii socoteala. Asta nu inseamna ca intreaga ta zi trebuie sa fie doar munca (este important sa iei pauze regulate sa iti dai un refresh mental, fizic si emotional), doar ca si taskurile care nu au legatura cu munca trebuie sa fie programate.

Atunci cand iti crezi programul, ia in considerare si alte comitmenturi facute din viata ta si gaseste o rutina care iti permite sa te ocupi si de acelea. Daca ai copii, trebuie sa ii incluzi in programul tau, cum ar fi sa ii duci afara la joaca sau sa ii bagi la somnul de dupa-amiaza. Daca practici vreun sport sau voluntariat, aloca timp sa lucrezi inainte sau dupa aceste activitati.

Cand ai terminat programul, fa-l vizibil si pentru ceilalti membrii ai echipei cu un calendar shared. astfel, ei vor stii cand esti liber pentru a discuta cu ei sau cand esti ocupat cu alte task-uri si timpul ta personal. este o idee buna ca si prietenii si familia sa iti inteleaga programul si sa il respecte. Seteaza limite si asteptari spunandu-le ca lucrand de acasa nu inseamna ca esti liber tot timpul.

Sfat 4: Creaza un proces de colaborare

Lucrand de acasa poate parea ca o experienta singuratica, dar de obicei presupune interactiune cu altii, fie ca te intalnesti cu echipa ta, sa primesti taskuri noi, sa iei decizii sau sa dai si sa primesti feedback. Deci, este important sa iti setezi metode de colaborare in timp ce lucrezi de acasa.

Discutiile fata in fata pot ajuta la colborare, deci ia in considerare video-conferintele pentru aceste momente.

In timp ce email-ul este eficient pentru a transmite anumite informatii sau decizii oficiale, inbox-ul poate fi foarte rapid blocat. Daca ai nevoie sa intrebi ceva rapid sau sa anunti un update echipei tale, aplicatii de chat cum ar fi Google Hangouts, Slack, WhatsApp sau Skype sunt alternative bune la email.

Brainstorming-ul sau discutiile detaliate necesita o intalnire oficiala. Videoconferintele sunt o alta modalitate buna pentru a avea verificari regulate cu echipa.

Ti-a placut articolul? Voteaza!

ateneul-roman

5 tururi virtuale ale unor muzee din Romania pe care le poti vizita online